Genk raakt je diep

Strategie en Branding

 
IDME__Arrow down_wit_Arrow down_black.png
 
 
 

 De vraag

Stad Genk zocht naar een manier om de stad aantrekkelijker te maken voor ondernemers. Daarvoor was er nood aan een sterk, onderscheidend verhaal. Identify.Me maakte de merken “MeetinGenk”, “Visit Genk” en “Genk raakt je diep”.

 

De uitdaging

Gegeven de unieke identiteit van Stad Genk, moest het nieuwe merk herkenbare elementen bevatten en tegelijk een moderne uitstraling hebben.

 

GENK_cases-pictures_thumb 1.jpg
 

Logo met karakter

Het Genk-logo laat een moderne stad met karakter zien. De gemanipuleerde N is een subtiele verwijzing naar een mijnschacht.

Een kleine ingreep die een wereld van verschil maakt.

 
 

“‘Genk raakt je diep’ is een handige houvast bij elke communicatiecampagne die we uitrollen vanuit toerisme, net omdat we trouw kunnen blijven aan onze identiteit. Als we ergens op vastlopen, staan de medewerkers ook na het traject klaar voor tekst en uitleg.”

— Mariam Nazaryan, communicatiedeskundige Toerisme & Evenementen

Rise to the occasion

Het logo van Genk onderschreven we met de tagline ‘Rise to the occasion’, wat zoveel betekent als ‘een stevige uitdaging aangaan én er in slagen om de verwachtingen te overtreffen’.

Verder bouwend op het mijnverleden, voegden we een visueel element toe (de ‘fundamenten’), om passend bij de identiteit van Genk beleving aan de vormgeving toe te voegen.

 
GENK_mijnschacht.jpg
 
 

“We zijn zeer tevreden met de samenwerking. De identiteitsoefening die resulteerde in ‘Genk raakt je diep’ kunnen we zowel op vlak van communicatie als productontwikkeling toepassen. Het is een belangrijke tool voor zowel de visie als de werking van onze dienst”.

— Kathleen Monard, afdelingshoofd Toerisme & Evenementen

 
Genk_Totebag staand.jpg
 

MeetinGenk

MeetinGenk neemt het voortouw in het aantrekken van ondernemers, bedrijven en organisaties naar Genk. MeetinGenk werkt aanstekelijk en laadt een bezoek aan de stad met een beleving die verwachtingen overtreft.

Vandaar de baseline: “charging your challenge”. Visueel kozen we voor een speechbubble met de abstracte vormgeving van steenkool. Het lijnenspel kan ook perfect verwijzen naar veelzijdigheid, verbinding en netwerken.

GENK_case-MEETINGENK.jpg